Civilizace logo

Diskuze – ročník 2021

Nevhodné příspěvky budou odstraněny.
Šťoural
4.8.2021, 21:04
Předně díky za pěknou hru.
A teď to šťourání:
1) občas máte ve statistikách chybně čas odchodu - je roven času příchodu, nikoliv čas příchodu + čas luštění + nápovědy - bonusy. Viz např. Eyjafjallajökull - start, Tuxye20 - 3&4, Baroko 3&5...
2) Když se pozice dalšího stanoviště udává odkazem do mapy, bylo by možné rovnou napsat i GPS souřadnice? Ten link do mapy nám většinou nefunguje, letos často až na několikátý pokus, předchozí ročník občas i vůbec. Nezávisle na OS telefonu.
Aleš (Kᴀ)
3.8.2021, 13:56
Mně se to líbilo, pěkně jste to připravili! Nejvíc 5, 7 a bonus 4, nejmíň 9. Trasa zajímavou periferií, dalo se i stavit na pivo. Celkově fajn strávenej večer :). Díky!
Monika
2.8.2021, 23:19
Hezká trasa, dobrý šifry :-) , i když jsme se zasekli ke konci šifry, tak jsme museli vybrat vždy všechny nápovědy. :-/ ale my na čas nehrajeme. Jen teda bonusy nechápu ani s postupem... snad nebudou takovýhle i šifry :D
Martin (org)
2.8.2021, 20:22
Hra je za námi a tudíž je zde prostor se podělit o vaše zážitky bez obav, že byste něco prozradily týmům, které ještě nedošly. Doufáme, že jste si ji užili!
Monča
16.7.2021, 21:45
Ahoj, chceme jít v neděli (18.7.) ráno, není tady někdo, kdo by se k nám chtěl přidat?:) Jsme zatím 3, nejsme žádní profesionálové, ale luštíme s plným nasazením, ale snažíme se to moc nehrotit a když už fakt nevíme, nápověd se nebojíme. :D kdyžtak napište na 777093485, nebo na fb Monika Spasovová. Za tým OtirrubExuled, Monča
Martin (org)
11.7.2021, 21:39
Všem, kdo měli zájem o alternativní předání obálky jsme dneska poslali mail s možnými termíny a místy. Pokud vám nedošel, připomeňte se na civilizacehra@gmail.com. P.S.: Nezávisle na tom nám můžete na email napsat dojmy ze hry po té, co ji projdete :)
Martin (org)
23.6.2021, 23:12
Podobné problémy pište prosím rovnou na mail, stejně, jako když například zapomenete heslo :)
Monika
23.6.2021, 13:42
Ahoj, zapomněla jsem potvrdit účast za náš tým (OtirrubExuled) :(:(:( Bylo by prosím možné se ještě dodatečně potvrdit?
Martin (org)
20.6.2021, 8:53
Pro jistotu vyjasnění ohledně toho, jak dlouho lze řešit šifry od stisknutí talčítka Start ve websystému:
Na hru máte jak dlouho chcete, pouze řešení bonusů je možno odevzdávat pouze 12 hodin od stisknutí tlačítka START. Nevíte ale, kde bonusy dostanete, takže pokud si hru rozložite na více dní, je velmi pravděpodobné, že některý bonus dostanete až po uplynutí daného časového limitu a nebude tedy vůbec dávat smysl jej řešit. Pro šifry ale žádné omezení, kromě konce hry 1.8., není.
Martin (org)
15.6.2021, 19:10
Tentokrát snad definitivní termín hry je 10.7. až 1.8. 2021. Poslední informace jsou zveřejněny na stránce týmu, prosím, potvrďte svoji účast.
Hru je možno absolovat kdykoliv ve zmíněném termínu, velmi však oceníme, pokud si zvládnete obálku vyzvednout na místě startu v sobotu 10.7. dopoledne. Alternativní způsoby předání jsou pro nás komplikované, ale pokusíme se vám vyjít vstříc. Více na stránce týmu zde na webu.
Martin (org)
26.4.2021, 22:04
Bohužel musíme hru odsunout, protože vláda stále zakazuje setkání více jak 2 lidí venku.
Zatím nejsme schopni přesně říct, kdy to bude technicky možné. Předpokládejte však, že pokud to půjde, tak vydávání startovních obálek bude 10. a 11. července dopoledne a hra poběží až do 1. srpna (odstartovat budete moci kdykoliv po vyzvednutí obálky, klidně až 1.8.). Pokud už teď víte, že se hry budete chtít zúčastnit, ale o zvoleném víkendu nejste schopni vyslat nikoho pro startovní obálku, dejte nám to vědět buď emailem nebo do fóra hry - zvažujeme i náhradní řešení distribuce obálek.
P.S.: Jediné pozitivum je, že teď zase budete moci editovat údaje o týmu, případně se doregistrovat :)
Vítek (Šmeydíci)
26.4.2021, 15:20
Ahoj, kromě složení týmu nejde editovat ani příspěvek na charitu. Ne, že bych se nutně potřeboval chlubit, ale možná by Vás zajímalo, kolik Civilizace vybrala?
Martin (org)
23.4.2021, 10:09
Uvidíme, s čím do pondělí přijde naše vláda. Doufáme, že to půjde, ale rozhodně nebudeme týmy nabádat porušovat vyhlášená opatření (např. chodit jen ve dvojicích), přestože si o nich myslíme svoje. To bychom hru odsunuli.
Jirka
23.4.2021, 8:39
"Nejvyšší správní soud (NSS) ve čtvrtek zrušil opatření ministerstva zdravotnictví, které se týká omezení obchodní činnosti, provozoven a služeb i setkávání lidí."
Policie odmítá řešit shromažďování lidí...
Asi by to šlo legálně i v aktuální situaci, případně s doporučením na pohyb po dvojicích.
Jirka
23.4.2021, 8:39
"Nejvyšší správní soud (NSS) ve čtvrtek zrušil opatření ministerstva zdravotnictví, které se týká omezení obchodní činnosti, provozoven a služeb i setkávání lidí."
Policie odmítá řešit shromažďování lidí...
Asi by to šlo legálně i v aktuální situaci, případně s doporučením na pohyb po dvojicích.
Jirka
23.4.2021, 7:46
"Nejvyšší správní soud (NSS) ve čtvrtek zrušil opatření ministerstva zdravotnictví, které se týká omezení obchodní činnosti, provozoven a služeb i setkávání lidí."
Policie odmítá řešit shromažďování lidí...
Asi by to šlo legálně i v aktuální situaci, případně s doporučením na pohyb po dvojicích.
Martin (org)
22.4.2021, 21:34
Jak píšeme v posledních informacích, tak pokud bude omezeno shromažďování na méně než 5 osob, tak bohužel hra nebude moci proběhnout. Doufali jsme, že se něco dozvíme z dnešní tiskovky, ale zatím to pro hru vypadá bledě. Rozhodnutí o (ne)konání v termínu 1.-2. května padne v pondělí večer.
Zdeněk
22.4.2021, 20:30
Ahoj,
zatím se tedy počítá s tím, že hra za současných opatření proběhne?
Martin (org)
21.4.2021, 19:58
Web se prostě naprogramoval a teď už není čas to měnit ;)
Václaf
21.4.2021, 17:43
Ne, že bych to potřeboval, ale zajímalo by mě, jaké jsou ty technické důvody pro to, aby nešlo editovat složení týmu ;-)
Dominik (org)
21.4.2021, 0:09
Ano, můžou.
Jan
21.4.2021, 0:02
Mohou se hry zúčastnit i hráči nevyplnění v sekci Členové na stránce Můj tým (samozřejmě při dodržení max. počtu členů)?
Díky.
Martin (org)
18.4.2021, 17:36
Ahoj,
údaje už bohužel z technických důvodů editovat nejde :( Nicméně letos to rozhodně nevadí vzhledem k povaze hry jako samoobslužného trailu, my vás rozhodně kontaktovat nebudeme ;) Vše podstatné je na stránce týmu, zde na fóru a v případě problémů při hře se objeví zpráva ve websystemu.
Ohledně pozice cíle se rozhodujeme, pravděpodobně v průběhu příštího týdne v nějaké podobě zájemcům polohu naznacime - Dita má dobrou připomínku.
Tom
18.4.2021, 15:25
Ahoj,
jaký je vlastně důvod nemožnost přidání kontaktních údajů? Nějak jsme to prošvihli a teď se bojím, že na hře nedostaneme ad-hoc informace :(.
Dita
15.4.2021, 23:22
Tak normálně je mi místo cíle taky víceméně jedno, ale letos bych teda do MHDčka lezla nerada, navíc jen proto, abysme se dostali zpět na start pro auto. Tím spíš, že během hry je MHD zakázaný. Myslím, že dost lidem by přibližná znalost místa cíle (třeba "bude to někde v Malešicích") pomohla s plánováním složitější logistiky - mohli by se domluvit, že jeden nechá auto blízko cíle a druhý ho sveze na start...
Martin (org)
15.4.2021, 18:59
Ahoj,
hlavní důvod je tradice :) A zatím jsme nezaznamenali dostatečný ohlas pro změnu.
Start prozrazujeme pouze těm týmům, o kterých víme, že na hru přijedou. Hlavně pro to, abychom týmy motivovaly splnit vše, co po nich potřebujeme a pak se nedohadovali s někým na místě startu, že chce jít, ale nezabral si okénko (v normálních letech je toto vázané na zaplacení startovného).
Pro mne osobně je třeba fajn nevědět, kam hra povede, více se na trasu těším. Taky cíl má být cíl. Pokud z každé šifry zjistím, kam jít dál, tak zjištění polohy cíle je ta nejvyšší meta. Ano, hesla a websystém tomu to kouzlo trochu ubírají, přesto by to mělo pořád alespoň trochu připomínat klasický postup a atmosféru. Já zásadně nejezdím na hru autem, tj. plánování logistiky odpadá. Pokud vím 3 dny před hrou, kam a kdy přijet, stačí mi to (zpravidla si chci před startem zarezervovat hospodu na oběd). A podobně to má většina organizačního týmu Civilizace.
Lukáš
15.4.2021, 18:13
Ahoj, jaká je vlastně motivace nezveřejňovat místo startu a cíle na šifrovačkách? Netýká se to jen Civilizace, ale u ní minimálně neznalost místa startu před vybráním si času startu nemile překvapila a je pro mě nepochopitelná (pro nepražáky vysoce nepraktické) A vlastně nechápu ani ten cíl (zvlášť, když řešením šifer není místo, ale heslo do systému). Již jsem pár šifrovaček šel, kde bylo dopředu dané místo startu i cíle a nějak mi to při hře samotné nepomohlo. Pomohlo to čistě s logistikou na start a z cíle. Je to čistě zvídavý dotaz pod pokličku organizátorů konkrétní hry. Proč jsou místa startů a cílů tajná?
Dominik (org)
15.4.2021, 12:01
Obecně platí, že mají přednost pozdější informace.
Tj. Poslední informace před hrou mají přednost před obecnými pravidly; informace, které dostanou týmy na startu (pokud nějaké budou), budou mít přednost před vším.
Tedy MHD je během hry zakázáno.
Trasa nemá okružní charakter.
Start je z cíle rozumně dostupný pomocí MHD do nočních hodin.
Lenka
15.4.2021, 11:42
Ahoj, jak je to s přesuny MHD? Na stránkách je napsáno, že jsou povoleny, v pdfku zase, že jsou zakázány.
Lenka
15.4.2021, 11:28
Ahoj, jak je to s přesuny MHD? Na stránkách je napsáno, že jsou povoleny, v pdfku zase, že jsou zakázány.
Tarba
15.4.2021, 11:24
Zdravím,
řešíme otázku, jak se dostat na start a docela by nám pomohla informace, zda trasa má spíš okružní charakter a nebo se jedná spíš o takovou přímku. Jako chápu, že tato informace je přísně tajná, ale tak alespoň byste mohli říct, zda doporučujete a nebo ne dojet na start autem :)
Díky
Dominik (org)
13.4.2021, 8:35
Úplně nejkratší trasa pro kočárky vhodná není.
Nicméně nesjízdná místa jdou zpravidla s menší zajížďkou objet, případně je možné na stanoviště vyslat rychlou spojku.
Je třeba počítat s tím, že části trasy vedou mimo zpevněné cesty, které však jsou s terénnějším kočárkem sjízdné.
Lída
12.4.2021, 22:43
Je prosím trasa hry vhodná pro kočárky?
Dominik (org)
12.4.2021, 14:59
Start hry se nachází na území hlavního města Prahy, východně od poledníku 14° 30' východní délky. Přesné místo startu se týmy dozví v posledních informacích, které se k týmům dostanou brzy po konci registrace.
Karel
12.4.2021, 14:17
Muzete prosim alespon naznacit, ve ktere cesti Prahy se bude zacinat? Pomohlo by to trochu planovani... Diky.
Karel
12.4.2021, 13:49
Muzete prosim alespon naznacit, ve ktere cesti Prahy se bude zacinat? Pomohlo by to trochu planovani... Diky.
Martin (org)
8.4.2021, 22:00
Luštící děti se počítají jako člen týmu, neluštící ne.
Walter
8.4.2021, 21:06
Ahoj. Děti mladší 14 let se počítají jako běžný člen? Tj. max do 5ti členů v jednom týmu?
Dominik (org)
4.4.2021, 16:09
Konkrétní den (sobota/neděle) si budou týmy moct vybrat,
stejně tak časové okénko startu hry (pravděpodobně půlhodinová rozmezí mezi 7:30 až 10:30; ještě se může měnit)
Petr
4.4.2021, 0:09
"Začátek trailu pro jednotlivé týmy bude stanoven do časových okének v průběhu soboty 1. května a neděle 2. května 2021."
Znamená to, že konkrétní DEN bude týmům přidělen, nebo si ho budou moci nějak zvolit?
Martin (org)
28.2.2021, 19:40
Ahoj,
délku trailu budeme mířit na cca 10 hodin pro běžný tým, co chodí Civilizací. Profici to budou mít určité mnohem rychleji, některé týmy o něco pomaleji. Zatím nevíme, jaká opatření budou v květnu v platnosti, ale budeme chtít hru držet co nejméně nápadnou, proto budeme chtít, aby většina týmů skončila před setměním. Jestli to budeme vyžadovat
přes websystem (maximální délka hry), se ještě musíme rozhodnout :)
Eliška
28.2.2021, 7:49
Mohu se zeptat, jak dlouho odhadem bude projití trailu trvat? Jenom rámcově, jestli je to záležitost na tří hodiny nebo na celý den, případně zda bude probíhat i v noci. Díky.
Monika
17.5.2020, 20:59
Opravdu ji nechcete jen presunout? Na Cerven, prazdniny...? :-( Hrozne rada bych Civilizaci sla!!!
Martin (org)
18.4.2020, 21:29
Hru jsme pro letošek zrušili, protože do prázdnin není pravděpodobné, že by šla zorganizovat. O prázdninách se nám šifrovačku pořádat nechce, na podzim je již přesunutých několik dalších her, kterých se mi rádi zúčastníme. Proto nám přišlo nejlepší hru pořádat až příští rok, pravděpodobně v tradičním termínu 1.-2. května.
Yeti
2.4.2020, 20:21
Honza: Přehození na neurčito je totéž co zrušení. Obojí znamená toto: hra nekoná v plánovaném termínu, organizátoři by hru stále rádi uspořádali, až/když to půjde, ale není stanoven konkrétní náhradní termín.
Honza
29.3.2020, 17:52
A proč hned zrušit? :-( Nelze to jen přehodit na "neurčito" dle situace a pozdější měsíc, alespoň bude v noci teplo :-)
Honza
29.3.2020, 17:26
A proč hned zrušit? :-( Nelze to jen přehodit na "neurčito" dle situace a pozdější měsíc, alespoň bude v noci teplo :-)
Děkujeme partnerům a sponzorům šifrovací hry Civilizace.